Ne Kaa Ekmek O Kaa Köfte

M. JALE BAYAV

Tüsaf Yönetim Kurulu Üyesi

Eskiden bu kadar ürün çeşitliliği yokken sorgusuz sualsiz güven satarken şimdi neredeyse binlerce ürün seçeneklerine rağmen hala ucuz mal derdinde herkes. O da satın almak zorundaysa eğer!
Üniversite yıllarımda okulumuzun önünde tüm fakülte öğrencilerinin en az yemekhane kuyruğu kadar sıra olduğu meşhur “köfteci Kamil Usta” vardı. Çoğu zaman öğle yemeğimiz için tercihimiz o olurdu. Ne ızgarasının yağdan ya da pastan değişen tuhaf renginden, ne de sözde kirli elini temizlediği ama elinden daha kirli olan bezinden hiç huylanmaz, adeta bir şovmen gibi hazırladığı ekmek arası köfteleri büyük bir iştahla yerdik.
Gençliğimiz korkularımızın, endişelerimizin önüne geçiyordu belki ama asıl önemli olan Kamil Usta’nın sevgisini katarak bonkörce yaptığı sunumları da etkiliydi eminim.
Okul bitti ve gerçek ekmek kavgası başladı. Ekmeği büyütmek oldu en büyük derdimiz, çünkü ne kadar büyütürsek içi de o kadar daha çok köfte alacaktı.
İki farklı iş kolu denemelerinden sonra tesadüfen gelişen şartlar sonucu sigorta acentesi oldum.
Dediler ki “pastayı büyütün…” Ne anlama geldiğini birkaç ay sonra anlayabildim. Meğerse pasta hep aynı kalır ama kendi dilimlerini büyütmek için çaba gösterirmiş acenteler! Zaman içinde pasta büyüdü, büyüdü… Pasta renklendi, çeşitlendi, lezzetlendi, üretici de tüketici de aracı da herkes aynı keyfi almaya başladı. Yani evimize götürdüğümüz ekmek de boş değildi. Peki şimdi ne değişti de bizi neredeyse bir kuru ekmeğe talim ettirmeye çalışıyorlar.
Sorun kimde?
Fırıncılarda mı?
Ustalarda mı?
Satıcılarda mı? Bence hepsinde...
Rekabette kaliteyi düşürerek malı ucuzlatmayı kar sayıyorsak…
Ucuz malı tercih edip kullanılan malzemenin kalitesini sorgulamıyorsak…

Olan da doğru yoldan gidenlere oluyor

Kalitesiz ürünü bilinçsiz tüketiciye pazarlamayı büyük bir beceri olarak görüyorsak, işlerin bu noktaya gelmesi de kaçınılmaz olmuştur. Eskiden bu kadar ürün çeşitliliği yokken sorgusuz sualsiz güven satarken şimdi neredeyse binlerce ürün seçeneklerine rağmen hala ucuz mal derdinde herkes. O da satın almak zorundaysa eğer! Üretici, karlı ürünlerinin satılmasını istiyor. Tüketici almak zorunda ise hem ucuz, hem lezzetli hem de kaliteli olsun istiyor. Zavallı aracı da kuru ekmeğine daha ne kadar köfte ilave edebilirim derdinde ama bunu yanlış yollardan yapmak isteyenler yoldan çıkabiliyorlar. Olan da doğru yoldan gidenlere oluyor. Safça köfte sayısını artırmaya çalışalım derken bir bakıyoruz biz ekmeği büyüttükçe köfte sayısı azalıyor.
Üreticinin beklentileri ve istekleri “takla at, amuda da kalk düz duvarda da yürü…” “Belki o zaman sana bir köfte ilave ederim” durumunda. Sonra! “Canım istemiyor, vermiyorum”. Ya da “Bana ancak yetiyor, bir de seninle mi paylaşacağım” oluyor. Hatta daha da ileri gidip elimizdekine göz dikenler var. Marie Antoinette’nin söylediği iddia edilen “Ekmek yoksa pasta yesinler” komedisi içinde biz yine de pastayı büyütelim derim. Kim bilir belki bize de bir dilim daha fazla pasta yemek kısmet olur! Umut fakirin ekmeği…

  sigortacim sayi 28 haziran
 Haziran 2018 / Sayı:28

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: