Trafik Sigortası Prim Bildiriminde Aktüer Raporu Zorunlu Oldu
Sigorta şirketleri, trafik sigortası tarifesinde uygulayacağı primleri, prim artırım ve indirim nedenlerini Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’ne (SBM) iletirken artık aktüer raporu da sunmak zorunda. Hazine Müsteşarlığı, “Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Tarifelerinin Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezine İletilmesi ve Yayınlanması ile Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Teklif Alınmasına İlişkin 2013/11 Sayılı Genelgede değişiklik Yapılmasına İlişkin Genelge”yi yayınladı.
Hatalar 1 gün içerisinde bildirilecek
Genelge’nin 1, 3, 7’nci maddeleri değişirken, 10’uncu madde eklendi. Genelge’nin birinci maddesini değiştiren Hazine, sigorta şirketlerinin trafik sigortası tarifesinin yanı sıra prim artırım ve indirim sebeplerini bildireceklerini belirtirken, tarife kanaatlerinin gerekçesiyle açıklandığı bir aktüer raporu zorunluluğu getirdi. Genelge’nin 7’nci maddesinde de değişlik yapılarak sigorta şirketlerinin internet sitelerine “Zorunlu Trafik Sigortası Teklif Alma Ekranı” zorunluluğu getirildi. Teklif ekranının açılış sayfasında ve kolay erişilebilecek noktasında olması gerektiği belirtilen maddede, şirketlerin poliçeleşmeyen dahil tüm teklifleri SBM’nin belirleyeceği desende Merkez’e ileteceğine yer verildi. Teklif ekranı uygulaması 1 Mart 2016’da yürürlüğe girecek. Genelge’ye eklenen 10’uncu madde ile ise şirketlerin SBM’ye kendi sistemlerinin çalışır durumda olduğunu ve hata alınması durumunda hata detaylarını iletmesi konusu düzenlendi. Yeni maddede, herhangi bir nedenle teklif verilememesi ve poliçe kesilememesi durumlarında 1 gün içerisinde SBM’ye elektronik ortamda bilgi verilmesi gerektiği ifade edildi. Genelge’nin 10’uncu maddesi de 1 Mart 2016 itibarıyla yürürlüğe girecek.