Acentelerden Çağrı: Promosyona Yasal Düzenleme Getirilmeli!
Binlerce kişiye ekmek kapısı olan sigorta sektörü ‘promosyon’ kıskacına girdi. Bankalar, PTT'ler, araç satış bayileri, akaryakıt istasyonları, kooperatifler hatta gazete bayileri promosyon olarak verdiği poliçelerle tüketicilerin ve sektörün güvenini sarsıyor.
Sigorta sektörünün en büyük kaynağı acenteler, “Emeğimizi promosyonla sömürmeyin” çağrısında bulunurken, yapılacak bir yasal düzenleme ile sorunun çözüleceğini düşünüyor.
Ekonominin lokomotifi, gelişmişliğin göstergesi binlerce kişinin de ekmek kapısı olan sigorta sektörü “promosyon” tehdidi ile karşı karşıya. Öyle ki “Yakıt alana trafik poliçesi bizden. Telefon abonelerine işyeri, konut sigortası hediye. Sıfır kilometre otomobil satışlarında kaskonuz bizden” gibi pazarlama teknikleri ile birçok sigorta poliçesi bankalar, PTT'ler, araç satış bayileri, akaryakıt istasyonları ve kooperatiflerde satılıyor. Bir promosyon malzemesi olarak sunulan sigorta poliçeleri tüketicinin gözünde ise ucuz hizmet anlayışı ve güven problemi yaşatıyor. Promosyon olarak dağıtılan poliçelerin içeriğine bakıldığında birçok teminatın eksik veya yetersiz kaldığı görülüyor. Olası hasar sonrasında teminat dışında kalan birçok şey sektöre olan güveni azaltıyor. Hasar ödemelerinde teminat eksikliğinden kaynaklanan sıkıntılar sektörün imajını da son derece olumsuz etkiliyor ve piyasada en çok duyulan şu cümle ile karşılaşılıyor: “Zaten sigorta şirketleri hasarları ödemiyor!”. Promosyondan dolayı sigortalıların güveni sarsılırken, bundan ise en çok sektörün bel kemiği olan acenteler zararlı çıkıyor. Acente temsilcileri “Eskiden promosyon kelimesi yılbaşından yılbaşına kullanılırdı. Şimdi maşallah gün başına kadar düştü. Promosyon mu yapacaksın? Yap, engelleyen yok ki. Kalem yaptır, anahtarlık yaptır, güneşlik yaptır, görsel ve yazılı basına reklam ver...” derken, sorunun yasal düzenleme ile çözüleceği görüşünü paylaşılıyor.