Acentelerde Güçbirliği Zamanı!
Düşen komisyonlar artan maliyetler ve haksız rekabet gibi sorunlarla mücadele eden acenteler varlıklarının devamı için kritik bir dönemece girdi.
Personele yatırım yapmayan, trafik dışında branşlara yönelmeyen teknolojiyi takip etmeyen veya güçlerini birleştirmeyen acentelerin ayakta kalamayacağı uyarısında bulunuldu.
Şirketlerin birbiriyle, acentelerin acentelerle, şirketlerin acenteleri ile kıyasıya rekabet ettiği sigorta sektöründe acenteler, varlıklarını devam ettirme konusunda zor bir sürece girdi. Düşen komisyonlar, artan maliyetler ve haksız rekabet gibi sorunlarla mücadele eden acenteler, ayakta kalmak için birçok yola başvurur oldu. Bazı acenteler trafik dışındaki diğer branşlara yönelirken, bazıları da personel ve altyapıya önem vermeye başladı. Diğer bir kesim de güçlerini birleştirme yolunu düşünmeye başladı. Görüşüne başvurduğumuz acente temsilcileri kıyasıya rekabet ortamında güçlerini ve fikirlerini birleştirme konusuna sıcak bakarken, izlenecek yöntem konusunda da uyarıda bulundu. Bazı acente temsilcileri, “Eski acente arkadaşlarımız hatırlar. Bu tip birleşmeler sürdürülemedi” diyerek birleşmeye olumsuz bakarken, diğer bir kesim ise “Sıkıntılı dönemden çıkmak ve ayakta kalmak için acenteler bir araya gelip birleşmelidirler” açıklamasında bulundu. Acentelerin rekabet ortamında varlıklarını devam ettirebilmeleri için birleşmeden önce kendilerine ve personellerine yatırım yapmaları, uzmanlaşmaları, trafik dışındaki diğer branşlara yönelmeleri ve teknolojiye önem vermelerine de dikkat çekildi.
ACENTELER
NELER YAPMALI?
PERSONELE YATIRIM YAPMALI
BRANŞLAR BAZINDA KENDİNİ YETİŞTİRMELİ VE UZMANLAŞMALI
TEKNOLOJİYİ YAKINDAN TAKİP ETMELİ
MÜŞTERİLERİNE SİGORTA DANIŞMANI HİZMETİ VEREBİLMELİ
GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRMELİ
BİRLEŞMENİN İÇİ İYİ DOLDURULMALI VE ALT YAPISI SAĞLIKLI OLUŞTURULMALI
SAİK VE TÜSAF HAZİNE DESTEKLİ ROL MODELLER ÜRETMELİ
MESLEK KOBİ STATÜSÜNE KAVUŞTURULMALI
TAŞIMA KAPASİTESİ DEVREYE GİRİP TRAFİK SİGORTALARININ FİYAT ARALIĞI %10-15 SEVİYESİNE GETİRİLMELİ
KURUMSALLAŞILMALI VE BİR MARKA DEĞERİ YARATILMALI