Gelin Bu İşe Ortak Bir Çözüm Bulalım

ÖMER TAŞ:

Malatya Sigorta Acenteleri Derneği Başkan Yardımcı 

Gerçekten de aile duyguların yoğun olarak yaşandığı, kişiler arası etkileşim ve iletişimin ön planda olduğu bir sosyal birimdir. Şirket ise kar amaçlı, mantık ve kuralların egemen olduğu sosyal bir yapıdır.

Ailenin veya aile üyelerinden birinin iş kurması ile bu iki sosyal yapı yan yana gelir, hatta çoğu zaman iç içe geçer. Ailenin şirketi, şirketin ailesi olur. Klasik bir aile şirketi kuruluş hikayesi olarak aileden bir kişi binbir zorluklar içerisinde bir bilen kişi yanında işi öğrenir. Çoğunlukla bu kişi gözü kara, kabına sığmayan, mevcutla yetinmeyen, genel tabirle ‘işinde deli’ diyebileceğimiz bir kişiliktir. Üretimi, muhasebeyi, pazarlamayı, satışı kısaca her şeyi kendisi yapar. Yetmediği durumlarda aileden kardeş, yeğen veya kendi çocuğunu işin içine katar. Bu kadar ağırlık verilen işte tabii ki başarı kaçınılmaz olur. İstatistiklere göre 16 bin 500 acente kayıtlı. Bu acentelerin yüzde 80’i aile şirketi. Yani baba ve oğul, amca ve yeğen işletiyor çoğunluğunu.

Dijital sigortacılık aile şirketlerini etkilemeyecek

Başarı birliktelikle gelir her zaman aile şirketinde tüm bireyler tam bir özveri ile çalışırlar üretimi, muhasebeyi, pazarlamayı, satışı, kendisi yapar. Yani yaptıkları işi en ince detayına kadar öğrenir ve bu bilgiyi müşterisi için en avantajlı hale çevirir. İşte tam bu yüzden dijital sigortacılık hiçbir zaman aile şirketleri olan acenteleri etkilemeyecektir. Acente sattığı ürün hakkında olan tüm eğitimlerini sahada yaşayarak öğrenmiştir ve bunu müşterisine örnekleri ile aktarır bir aile sıcaklığında… Dijitaller bunu yapabilir mi? Hayır. Sadece fiyat verir. Genel olarak acentelerin bu aile sıcaklığını kaybetmeden kendi kurumsal yapılarını oluşturmanın vakti gelmiş ve geçiyor. Acenteler arası birlikteliklerin oluşması gerekiyor. Hem acentelik sayılarını artırmanın pratik yolu hem de genel giderlerin kısıtlanmasının pratik yolu bu. Böylece karlı acente konumuna geçilebilir. Aksi takdirde istatistiklere göre 7 bin 500 acentenin üretim anlamında 500 bin TL altında üretim yaptığı görülüyor. Son dönemde komisyon düşüşlerini de göz önünde bulundurursak zarar edildiği görülecektir. Bu da kapanmaların adım adım geldiğini gösteriyor. Tabiî ki bu zarar sadece acenteye değil şirketler de yansıyacak. Kendi bindikleri dalı kestiklerinin farkında değiller şu anda. Bir sigorta acentesi yetiştirmek ya da personel yetiştirmenin maliyetini hesaplayacak olurlarsa düşürülen komisyonlarla eşleşmeyecektir. Benim buradan çağrım yetişmiş eğitimli bir acente topluluğu mevcut. Gelin bu işe ortak bir çözüm bulalım. Acentelerin komisyonları ile oynanmasın. Kurumsallaşmada acentelere şirketler öncülük etsin. Bu konuda eğitimler verilsin, karlılık hesapları anlatılsın. Devletin acenteleri KOBİ olarak görebilmesi için kulisler yapılsın. Bu işi birlikte daha profesyonel yapmanın mücadelesini verelim.

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: