2010 yılında akılcı bir rekabet olur

Sigorta sektöründe yaşanan fiyata dayalı rekabet üzerine tartışmaların sonu gelmiyor. Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB) Genel Sekreteri Erhan Tunçay, dernek olarak rekabete düzenleme getirme gibi bir durumlarının söz konusu olmadığını belirterek, "Her şirket kendi rekabetini, fiyatlamasını ve pazarlama istatistiğini yapıyor. Burada dikkat çekilmesi gereken husus, hasar prim dengelerini göz önüne alarak daha akılcı bir rekabet yapmak. Şirketler bu yıl ve 2011'de daha akılcı yaklaşımda bulunacak" dedi. TSRŞB'nin talebi doğrultusunda çocuklara sigorta bilincini aşılamak amacıyla BKM tarafından yazılıp sahnelenen "Bay Hooop Evde Şamata" oyunu, yola çıktığı Anadolu turnesinde geçtiğimiz hafta sonu Hatay ve İskenderun'da çocuklarla buluştu. Söz konusu gösteri için TSRŞB bir basın gezisi düzenledi. İçinde, günü birlik Suriye'nin Halep kentinin de olduğu gezi sırasında TSRŞB Genel Sekreteri Erhan Tunçay, Cilvegözü Sınırkapısı'nda basın mensuplarına sektörü değerlendirdi. 2009 yılının pek parlak geçmediğini belirten Tunçay, sektörün prim artışının enflasyon altında gerçekleştiğine dikkat çekti. Sektörde karlılığın çok düştüğüne işaret eden Tunçay şunları söyledi: "2008 ile karşılaştırdığımızda teknik karlılık ve bilanço karlığı açısından çok kötü bir yılı geride bıraktık. Şirketlerimizin bir kısmında sermaye açığı oluşacak. Onlara öz kaynak ve sermaye takviyesi gerekecek. Fiyat rekabetinin yoğun yaşandığı, deprem tarifesi ve trafik sigortaları, sağlık sigortası gibi branşlarda ciddi problemler olduğu görülüyor. Bu duruma dikkat çekmek için yönetim kurulumuz öneriler geliştirdi ve bunu sektördeki üyelerimize duyurduk. Bu önerimizi Hazine'ye gönderdik. Hazine'de karlılık oranına ve hesapsız kitapsız fiyat rekabetine dikkat çekmek için bir genelge yayınladı. Bunun dışında birlik olarak bizim düzenleyici bir tutumumuz söz konusu olamaz" dedi. Sektörde bu yıl fiyatların artmayacağını söyleyen Tunçay, "Şirketlerimiz en son yaptıkları planlarında fiyat rekabetine ve düşük teknik karlılığa rağmen fiyatların artacağını beklemiyorlar. Bu durum altında şirketlerin kendi bireysel bazlı performanslarını, kendi maliyet analizlerini, pazarlama tekniklerini ve dağıtım kanallarını daha efektif hale getirmeleri gerekiyor. Farklı ürünler sunarak ya da maliyeti düşürerek daha farklı ürünlerle müşteriye ulaşmaları gerekiyor. 2010 öncesi ve sonrasında daha dikkat edilmesi gereken bir noktadayız" diye konuştu.

‘BAY HOOP” ÇOCUKLARIN SEVGİLİSİ

Ülkemizde sigorta bilincinin gelişmesini sağlama vizyonu doğrultusunda Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği'nin (TSRŞB) talebi ile BKM tarafından hazırlanan "Bay Hooop Evde Şamata" oyunu minik izleyicilerden büyük ilgi görüyor. Şu ana kadar başta İstanbul olmak üzere 26 ilde perdelerini açan oyun, toplamda yaklaşık 52 bin çocuk ve veliye ulaşmayı başardı. "Bay Hooop Evde Şamata" oyunu 23 Nisan”da Bostancı Gösteri Merkezi'nde final oyununa çıkacak.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: