Menu

Acentelerin Emeği Eksiksiz Verilmeli

HDI SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ CEYHAN HANCIOĞLU:

Komisyonların düşürülmesini doğru bulmadığını söyleyen HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu “Sigorta şirketleri, acentelere emeğinin karşılığını eksiksiz olarak vermeli” dedi.


HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Acentelerin komisyonlarının düşürülmesini doğru bulmuyorum.
Acentelerin daha fazla kazanmaları, işlerine yatırım yapmaları hem sektörü hem de şirketleri daha da ileriye taşıyacaktır” dedi.
“Bu konuda elimizden geldiği sürece bu durumu koruyor olacağız” şeklinde konuşan Hancıoğlu, acentelerin emeklerinin karşılığının da verilmesi gerektiğini belirtti. HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, SİGORTACIM Dergisi’nin sorularını şöyle yanıtladı:

Sigorta şirketlerinin istediği acente nasıl olmalı?

Sigorta şirketi için iyi bir acente öncelikle bu mesleğe gönül vermiş acentedir. Acente çalıştığı şirket için yıllık hacimde belirli bir üretim yapabilmeli ve bulunduğu coğrafyada bağlı olmak kaydı ile trafik dışında, kasko ve diğer oto dışı branşlarda da üretim yapabilmelidir.
Acente kendisinin sahiplenilmesini beklediği gibi şirketini de sahiplenebilmeli, portföyünde bulunan tüm müşteri ve ürün gruplarında çalıştığı şirketleri iş ortağı gibi görmeli ve müşteriye önermelidir.

ACENTELER, EĞİTİM İÇİN TALEPTE BULUNMALI

Acente eğitimleri eskisi gibi yapılmıyor. Bunu neye bağlıyorsunuz?

Acenteler gerek fiyat gerekse şirketlerin farklı ürünler konusundaki iştahları nedeni ile birden çok fazla sigorta şirketi ile çalışmak durumundalar. Artan fiyat rekabeti de bunun üzerine eklenince şirketler hem maliyetlerini azaltmak hem de acentelere verdikleri eğitimlerin rakiplere de sağladıkları faydaları nedeni ile fazla eğitim faaliyetinde bulunmaktan kaçınıyorlar. Ama en önemli sebep bence acentelerin de şirketlerden böyle bir taleplerinin bulunmamasından kaynaklanıyor. Mesela 2016 yılını şöyle hızlıca düşündüğümüzde, acentelerin sigorta şirketlerinden en büyük beklentilerinin rekabetçi fiyat olduğunu görüyoruz. Acenteler diğer ürünlere istekli ve satma çabasına girebilseler sigorta şirketleri de memnuniyetle eğitim faaliyetleri düzenleyeceklerdir. HDI Sigorta olarak bu konuda gerekli özeni göstermekle birlikte hala daha da yapacağımız katkılar bulunmaktadır.
Özellikle acentelerimizin oto dışı branşlarda satış yeteneklerini geliştirecekleri eğitimler planlamaktayız.

DİJİTALLEŞMEDE AMACIMIZ OPERASYONEL YÜKÜN AZALTILMASI

Acentelerin dijitalleşmesi ile ilgili düşünceleriniz ve çalışmalarınız nelerdir?

Dijitalleşme denildiğinde anlaşılması gereken, yeni bir alternatif dağıtım kaynağı değildir. Türk sigorta pazarının %70 üretimini acenteler sağlamaktadır ve bunun kısa vadede de çok ciddi değişmeyeceği görünmektedir. Bu nedenle biz dijitalleşmenin acentenin operasyonel yoğunluğunu azaltmak ve onun satışa daha fazla vakit ayırabilmesini sağlamak ve müşteri bazında ya da yeni müşteri kazanımında acentelerin hizmetinde olan bir araç olduğunu düşünüyoruz. Facebook’ta yeni müşteri kazanımı ve acente yönlendirilmesi sağlayan çalışmamızın da temelinde bu strateji vardır. Bu konudaki yatırım ve atılımlarımız 2017 yılı içerisinde de artarak sürecektir.

TÜM PAYDAŞLAR ‘TRAFİK’TEN ŞİKAYETÇİ

Trafik sigortası sektörün sorunu olmaya devam ediyor. Bu sorunla ilgili çözüm önerilerinizi ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Katıldığım tüm platformlarda bunu dile getiriyorum. Trafik sigortası konusunda, müşterinin ve kural koyucunun aşırı fiyat artışı şikayeti, acentelerin iş ve komisyon oranlarının düşüşü, sigorta şirketlerinin de kar edememe gibi sorunları var. Özetle konunun tüm paydaşları durumdan şikayetçi. Bizim yapmamız gereken tüm paydaşlar ile birlikte bunun çözüm yollarını bulmak için çaba sarfetmemizdir.

ACENTE GELİRLERİNİN ARTIRILMASI İÇİN YENİ UYGULAMALARI DEVREYE SOKACAĞIZ

Acentelerin çapraz satış ya da üst satış yapabilmeleri için bazı planlarımız ve uygulamalarımız var. Örneğin acentelerimiz sektöre göre düşük fiyat verdiğimiz birçok üründe müşterilerine ek teminatlar sunarak hem teminat artışı sağlıyorlar hem de müşterilerini yeni teminatlarla tanıştırma fırsatı yakalayabilmektedirler. Ayrıca bu konuda yakın gelecekte farklı yeni uygulamaları da devreye sokacağız.
ACENTELER KENDİSİNİN SAHİPLENİLMESİNİ BEKLEDİĞİ GİBİ ŞİRKETİNİ DE SAHİPLENEBİLMELİ ŞİRKETLERİ İŞ ORTAĞI OLARAK GÖRMELİDİR.

KOMİSYON DÜŞÜRMELERİ DOĞRU BULMUYORUM

Acentelerin komisyonlarının düşürülmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Acentelerin komisyonlarının düşürülmesini doğru bulmuyorum.
Acentelerin daha fazla kazanmaları, işlerine yatırım yapmaları hem sektörü hem de şirketleri daha da ileriye taşıyacaktır. Rakiplerimizin çoğu komisyonda değişikliğe gitmesine rağmen elimizden geldiğince komisyonu sabit tutmaya çalışıyoruz. Bu konuda elimizden geldiği sürece bu durumu koruyor olacağız.
Neredeyse sektörün tamamı kısıtlamaya gittiğinde bizim de dayanma şansımız azalıyor. Umarım sektörün tamamı bu konuda düzeltme yapar.

ACENTELER, SEKTÖRÜN VAZGEÇİLMEZİDİR

Acentelerin kurumsallaşması için ne gibi destekleriniz ve çalışmalarınız var?

Biz şu an katkı sağlayabileceğimiz seçenekleri değerlendiriyor, önerileri dinliyoruz. Acenteler bizim için bu sektörün vazgeçilmeyecek dağıtım kanalıdır. Bu konudaki yatırımlar mutlaka geriye dönecektir.

EN ÖNEMLİ ROL ACENTELERE DÜŞMEKTEDİR

Acentelerin sigorta bilincini artırmadaki en önemli aktör olması ile ilgili görüşleriniz nedir?

Sigorta pazarının büyümesi için önemli bir faktör, zorunlu sigortalardır. Bununla ilgili çalışmalar devlet tarafından yapılmaktadır. Fakat müşteri üzerinde en büyük etki acentelerin etkisi olduğundan şirketlerin uygulamalarını ve ürünlerini müşterilere anlatmak ve sektörün büyümesine katkı sağlamakta en önemli rol acentelere düşmektedir. Acenteleri hem operasyonlarını azaltarak hem de yeni ürün ve uygulamalar geliştirerek bizler desteklemeli acenteler de hem mevcut müşterilerine hem de yeni müşterilere bunu bıkmadan usanmadan anlatmak durumundadırlar. Tabii ki bizler de sigorta şirketleri olarak bu emeğin karşılığını eksiksiz olarak acentelerimize vermeliyiz.

 


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: