Menu

Acenteler ‘Chatbot’ İle Online Şube Açabilecek

Acenteler artık ChatBOT teknolojisini kullanarak dijitalde haksız rekabete karşı mücadele edebilecek.

DİJİTAL REKABETTE YENİ BİR DÖNEM BAŞLIYOR

Uygulamanın öncüsü Botudio’nun kurucu ortağı Ali Erhan Tamer, “Acenteler bir kaç dakikada Facebook üzerinde teklif verebilecek, poliçe satabilecek, müşterilerinin hasar dosyalarını online takip edebilecek ve hatta yeni hasar kaydı oluşturabilmeleri sağlayacak şubeye sahip olacaklar” dedi.
Uzun süredir sektörün gündeminde olan, SBM’nin trafik sigortası primlerine web sitesi üzerinden erişim sağlaması ile de yeni bir boyut kazanan sigortacılığın dijitalleşmesi konusu, yepyeni bir uygulama ile karşımıza çıktı. Üstelik sanılanın aksine acenteye bir alternatif olarak değil, acenteyi kuvvetlendirici bir unsur olarak…
Kısa bir süre önce HDI Sigorta’nın uygulamaya koyduğu ve dünyada bilinen adıyla ChatBot teknolojisi, acentelerin iş yapış şekillerini ve kolayca nasıl dijitalleşebileceklerini göstermesi açısından çok önemli bir gelişme. Biz de bu gelişmeleri, ChatBOT teknolojisini ve bu teknoloji ile acentelerin nelere sahip olabileceklerini, Botudio’nun kurucu ortağı Ali Erhan Tamer ile değerlendirdik.
EN HIZLI VE KULLANIMI
EN KOLAY TEKNOLOJİ

ChatBot teknolojisi nedir?

ChatBot, Chat Robotu’nun kısaltılmasından türeyen bir isim aslında. En basit anlatımı ile Facebook messenger, whatsapp, skype gibi chat platformları üzerinden bir insan ile konuşur gibi bilgisayarlardan hizmet alabilmemizi sağlayan bir teknoloji.

Bir örnek verebilir misiniz?

Artık bu teknoloji sayesinde Facebook Messenger üzerinden bir arkadaşınıza yazar gibi soru sorabileceğiz robotlar, size en yakın nöbetçi eczaneyi, hava durumunu, bir gece önceki maç skorlarını sadece ona yazarak öğrenmenizi sağlayabiliyor.
ChatBot bilgi, hizmet veya ürün ile ilgili direkt sonuç almak istediğinizde bunlara erişebileceğiniz günümüzdeki en hızlı ve kullanımı en kolay teknoloji.

Bu teknoloji ve Botudio’nun, sigorta sektörü ile tanışması nasıl oldu?

Sektöre ve sektörün dijitalleşmesi konusunda önemli bir süre emek vermiş biri olarak, sektörün en önemli dinamiğinin acente olduğu gerçeği ve ancak bu kanalın çok daha fazla dijital kabiliyetlere sahip olması gerektiği ihtiyacı ile başladı her şey.

En doğru kanal acenteler

Bu projeyle TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi’ye gitmeden önce sigorta şirketi, broker ve bankalardan çok iyi teklifler aldım.
Murat Bey’in ikna etmesi ve acentelerin bu işteki önemi ve rolünü de düşündüğümde acentenin en doğru kanal olduğuna inandım. Bugün büyük e-ticaret siteleri veya online sigortacılık yapan şirketlerden, deneyim ve sigortacılık bilgisi anlamında en ufak bir eksiği olmayan acentelerin günümüz teknolojilerine ve kabiliyetlerine erişmesi durumunda çok daha verimli ve geniş kitlelere hizmet sunabileceklerini düşünerek ChatBot teknolojisini, sigorta acentelerine hızlı birer online şube olabilmesi için kurguladık.

Bu teknoloji sadece acenteler için, doğru mu?

Evet kesinlikle. Botudio için en başından beri en önemli unsur herhangi bir sigorta acentesinin dakikalar içerisinde tüm acentelik faaliyetlerini online bir hizmet noktasına çevirebilmelerini sağlamak.
Geliştirdiğimiz teknoloji ile acentelerin sahip olması gereken tek şey bir Facebook hesabı. Ardından bir kaç dakikada Facebook üzerinde teklif verebilecek, poliçe satabilecek, müşterilerinin hasar dosyalarını online takip edebilecek ve hatta yeni hasar kaydı oluşturabilmeleri sağlayacak şubeye sahip olacaklar.

“Sadece Facebook hesabı gerekiyor” dediniz. Bu işleriyapabilmek için teknoloji ya da dijitali bilmek gerekmiyor mu?

İşin en güzel tarafı da bu. Hayır. Ne bir yazılımcı ne de sosyal medya pazarlama bilgisi gerekmiyor. Online sigortacılık yapan brokerlerin sahip olduğu ve hatta onların sahip olmadığı satış sonrası tüm süreçleri de online olarak sunabilecekler.

28 MİLYON KİŞİYE ULAŞMA İMKANI VAR

Üye acentelerimizin bir müşterisi evinde otururken, gecenin geç bir saatinde hasar dosyasının durumunu sorgulayarak messenger üzerinden varsa eksik evrakı gönderebilecek.
Havaalanında uçmadan önce seyahat sigortasını acentenin Facebook hesabından online satın alabilecek. Bunun gibi aklınıza gelebilecek tüm acente operasyonun dijitalleşmesinden bahsediyoruz. Ayrıca unutmadan Facebook üzerinden kurduğumuz bu teknoloji ile Türkiye’de aktif olan 28 milyon Facebook kullanıcısına erişme fırsatına sahip olacaklar.

AYDA SADECE 49 TL

Küçük büyük demeden tüm acentelerin online şube açmasından bahsediyoruz. Peki acenteler için bu kapsamda bir hizmetin maliyeti ne olacak? Bizim için teknolojinin sunduğu yetenekler kadar acentelerimizin bu teknolojiye erişimini kolaylaştırmak en önemli hedeflerden biri idi. Bu sebeple herhangi bir geliştirme veya bakım maliyeti koymadan aylık kira bedeli modeli ile acentelerimizin kolayca bu teknolojiye sahip olmalarını istedik. Böylece Facebook Acentem hizmetine sahip olarak kendi online mağazalarını açmak isteyen tüm acentelerimiz için çalıştıkları şirket başına aylık 49 TL gibi bir kira bedeli belirledik.

Sistem hangi aşamada ve acenteler, bu hizmetten faydalanmak için ne yapmalılar?

Şu an HDI Sigorta ile tüm süreçlerin entegrasyonu devam ediyor. Sözleşme süreçleri devam eden ve sistemimize bağlanacak beş şirketin daha yolda olduğunu söylemek isterim. Sistemimize dahil olmak isteyen tüm acentelerimiz Facebook üzerinde “Acentem” hesabını bulup, hesap üzerindeki kaydol tuşuna basarak başvurularını yapabilirler. Her bir acentemize süreç boyunca ücretsiz bir şekilde danışmanlık vererek akıllarında oluşabilecek her türlü soruya cevap veriyoruz.
2017 Ocak ayı ile birlikte sisteme dahil olan tüm sigorta şirketlerinin tüm servislerini acentelerimizin Facebook hesaplarına bağlayarak işlerini tamamıyla dijitalleştirmeye başlayacağız.
Önümüzdeki yıl tüm acentelerimiz için karamsarlıktan uzak, taze ve dijitalleşmenin sunduğu tüm kolaylıkları içinde barındıran bir yıl olacak. Sadece işimize odaklandığımız ve işimizi yapmamızı kolaylaştıracak her şeye sahip olacağımız bir yıl.
Şimdiden tüm acentelerimizin yeni yıllarını tebrik ederim.

TÜSAF ÜYELERİNE İNDİRİMİMİZ VAR

Bu uygulamada TÜSAF üyelerine yönelik bir avantaj var mı?

Evet. TÜSAF ve çok değerli başkanı Murat Büyükçelebi, projemizin en başından beri tam bir işbirliği ve destek içerisinde bizimle. Projemizin ülke acentelerine ve dolayısıyla ekonomisine faydasının altını çokça çiziyor. Bu çerçevede TÜSAF üyeleri için bu işbirliğinin çok daha hızlı ve etkin bir sonuç verebilmesi adına birden fazla acentelik sahibi olan tüm acentelerimiz için ikinci acenteliklerinde başlayacak şekilde bir yıl boyunca % 50 indirim veriyor olacağız.
TÜSAF için oluşturduğumuz özel bir kodu kullanarak üyelik esnasında bu indirimi hemen yansıtacağız.
Böylece örneğin iki şirketten acentelik sahibi olan bir acentemiz sadece biri için kira ödeyecek.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: