Menu

Çapraz Satış Alternatiflerini Değerlendirmeniz Gerekiyor

Liberty Sigorta Akdeniz Bölge Müdürü

ECE ÜLKEN

Şirketlerin istediği acente profilinde üç ana değer esas olarak belirlenmektedir. Büyüme, karlılık, müşteri portföyü ve ilişkileri. Acentenin yıllar itibari ile sürekli reel anlamda büyüyen, yaptığı işten kendisi ve çalıştığı şirkete para kazandıran, portföyünü yenilikçi ürünlerle şekillendiren ve müşterilerinin portföyünde ortalama kalış sürelerinin uzun soluklu olduğu bir yapıda olmadır.

Görüş ve katılımlara değer veriyoruz

Diğer bir konu, acentelerin çalıştıkları şirketlerin en azından bir yıl sonraki stratejileri hakkında bilgi sahibi olmaları, bu stratejilere katkı sağlayacak toplantılarda görüşlerini dile getirmeleri, kendi geleceklerini tayin etmeleri bakımından gereklidir. Aksi takdirde belirsizlik içinde kalacak acente, piyasanın kendini götürdüğü rüzgar içinde ne yaptığını bilemez şekilde şirket stratejilerinin kendisine olan yansımalarını izleyecektir. Biz Liberty Sigorta olarak yıllar itibariyle nasıl bir strateji izleyeceğimizi acentelerimizle paylaşıyor, onların görüş ve katılımlarına değer veriyoruz ve birlikte büyüyelim diyoruz. Acente odaklı ve istikrarı önemseyen bir şirketiz. Acentenin kazancını artıracak uygulamalarda ve riske bakış açımızda her daim gelişen bir çizgimiz var. Acenteler farkımızı bizimle çalışmaya başladıktan sonra çok daha kolay anlıyor. Ayrıca yarattığımız değer modeli ve ilişki yönetimi bizi tercih etmeleri konusunda önemli bir rol oynamaktadır. Hayat dışı sigorta alanında dünyanın önde gelen sigorta şirketleri arasında beşinci, Amerika’da ise yangın ve kaza branşlarında en büyük üçüncü sigorta şirketi olan Liberty Mutual Insurance Grup, 2006 yılında Türkiye sigorta sektörünün köklü kuruluşlarından Şeker Sigorta A.Ş’nin hisselerini satın alarak Liberty Sigorta ismiyle Türkiye’deki faaliyetlerine başlamıştır. Rekabetçi, hızlı, kolay iş yapabilen profesyonel iş ortakları ile birlikte büyümeyi hedefliyoruz.

Acenteler müşterisini dinlemeli

Yeni acente seçimimizde, kurallara uyan, müşterisini dinleyen ve gerekli şekilde bilgilendiren, müşteri ihtiyaçlarını belirlemek ve karşılamak konusunda istekli ve deneyimli, yeni iş yaratma ve hacim konusunda rekabetçi yani; gerçek iş ortakları ile büyümeyi ve gelişmeyi hedefliyoruz. Liberty Sigorta olarak, acentelerimize rekabetçi Liberty ürünleri ve dinamik komisyonlarla avantaj sağlayıp, acente eğitimleri ve bölgesel projelerle destekliyoruz. Acentelerimize yenileme, bilgilendirme ve takip işlemlerinde otomasyon yapısı sunuyoruz, hızlı ve kaliteli hizmet yapımız ile tüm acentelerimizin operasyon yükünü azaltıp daha fazla satışa odaklanmalarını sağlıyoruz.
Türkiye’de 10. Yılımızı doldurmanın heyecanını yaşıyor ve gelecek 10 yıla büyük hedefler ve stratejilerle başlıyoruz.

Liberty Yaz Okulu ile eğitimler veriyoruz

Acentenin sigorta bilincini artırmadaki en önemli aktör olmasından yola çıkarak, şirketlerin birinci önceliği acentelerini ürün ve vizyon anlamında eğitmek acente yöneticileri ve çalışanlarının kişisel gelişimine katkı sağlamak olmalıdır. Biz Liberty Sigorta olarak bu anlamda “Liberty Yaz Okulu” ile acentelerimize yönelik eğitimler düzenledik. Acentelerimizin gelişimi için verdiğimiz ürün eğitimlerinin yanı sıra, değişen global dinamikler ve değişen risk profilleri paralelinde yeni ürünlerimizin de doğru bir şekilde tanıtılması ve anlatılması, teknik bilgiler, ekran eğitimleri ve satış kolaylaştırıcı detaylar konusunda acentelerimizi bilgilendirdik. Hedefimiz bu eğitimleri Liberty Yaz Okulu ismi altında her sene düzenlemek. Piyasa koşulları oldukça zorlu ve acentelerin ayakta kalabilmek için alternatif üretmesi gerekiyor. Türkiye pazarı özellikle oto dışı ürünler için büyük bir potansiyele sahip bu nedenle acenteler yeni müşterilerine odaklanırken bir yandan da mevcut müşterilerine çapraz satış alternatiflerini değerlendirmesi gerekiyor. Bu şekilde mevcut müşterilerine farklı ürünler sunarak portföylerini geliştirebilirler. Liberty Sigorta olarak yenilikçi ürünlerimizle acentelerimizin ürün yelpazesini genişletiyoruz.
Kaskocan ürünümüz bu konu için verebileceğimiz bir örnek. Müşterilerimize uygun fiyatlı kasko ve ferdi kaza sigortası almaları için fırsat yaratıyor ve aynı zamanda artı komisyon vererek acentelerimizin gelirini artırıyoruz.

Önceliğimiz verimli ve etkin üretim

Bireysel ve ticari sigorta ürünlerinde acentelerimizin kolay satış yapabileceği, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayan, fark yaratan ürünler piyasaya sunuyoruz.
Acentelerimizin sorunlarına çözüm üreterek, üzerlerindeki operasyon sürecini kendi üzerimize alıyor ve onların daha çok satışa odaklanmalarını sağlıyoruz. Kolay iş yapabilen şirket olma vizyonumuzla acentelerimizin operasyonel stresini hafifleterek farklı branş üretimlerini artırmak için Acente Hizmet Merkezi’ni oluşturduk. Son yıllarda sigorta sektöründe saptanan önemli sonuçlardan biri acentelerden memnun olma oranında artış görülürken direkt, telefonla satış, internetle satış mecralarında düşüş görülmesidir. Yapılan araştırmalara göre Amerika’da acenteden memnuniyet %56 çıkarken internet/mobilde bu oran %44, Avrupa’da acente memnuniyeti %46 çıkarken internet mobilde bu oran %37 olarak çıkmaktadır. Bunun izahi son yıllarda sigorta şirketlerinin fiyat artışı ve hasar uygulamalarındaki sıkılaşan uygulamalarını müşteriye aktarmada ve sorunların çözümünde profesyonel acentelerin tavsiyelerinin ve sorun çözme becerilerinin direk mecralara göre daha tatmin edici olmasıdır. Yüz Yüze iletişimin, kişisel güven duygusunun büyük önem taşıdığı, sorumluluk devretmenin yaygın olduğu ülkemizde, acentelerimizin müşterileri ile kurduğu iletişim bizim için çok değerli. Bu nedenle önceliğimiz acente sayımızı arttırmaktansa mevcut acentelerimizin daha verimli ve etkin üretim yapabilmelerini sağlamak.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: