iş Ortaklarımız Neler Bekliyor?

Sektörün en büyük üretim kaynağı olan acenteler iş ortakları şirketlerden özellikle komisyonlarını düşürmemesini ve haksız rekabete karşı haklarının korunmasını istiyor. Peki şirketler yol arkadaşları acentelerden neler bekliyor? Bu kez empati yaparak söz hakkını şirketlere verdik…

ŞİRKETLER NE DEDİ?

1-Acenteler şirketimizi en iyi şekilde temsil etmeli
2-Şirketinin/şirketlerinin hak ve menfaatlerini aynı değerde korumalı
3-Sigortacılığı çok iyi bilmeli, müşterilerine çok doğru anlatmalı
4-Meslek etiğine uygun davranmalı
5-Sigorta kültürünün yaygınlaşması için emek sarf etmeli
6-Risk analizini en iyi şekilde yapmalı
7-Doğru fiyatla tüm branşlarda faaliyet göstermeli

Düşen komisyonlar, adil olmayan sözleşmeler, portföy mülkiyeti, haksız rekabet ortamı… Acenteler son dönemde işte bu ve benzeri sorunlarla mücadele ediyor. Acenteler artık sigorta şirketleri ile eski dönemlerde olduğu gibi tam bir ittifak halinde çalışamıyor, güven sıkıntısı yaşıyor. Peki sigorta şirketleri eleştirilirken, acentelerin hiç mi kusuru yok? Acenteler üzerlerine düşen görevleri tam anlamıyla yerine getirebiliyor mu? Şirketler acentelerden ne istiyor? Acente seçiminde öncelik nedir? İşte biz de bu soruların cevaplarını sigorta şirketlerinden dinleyelim istedik…

TEMSİL YETERLİLİĞİ

Öncelikle sigorta şirketleri acentelerde temsilde yeterlilik arıyor. Bir şirket yetkilisi, “Önceliğimiz temsil yeterliliği. Acentemizin, şirketimizi iyi temsil etmesi ve mesleki donanıma sahip olması bizim için yeterli olan kriterlerin başında gelmektedir” diyor.

SİGORTACILIK ÇOK İYİ BİLİNMELİ

Şirket yetkilileri temsilde yeterliliğe dikkat çekerken, şu çağrıda bulunuyor: “Sigortacılık konusu sigortalılara ne kadar doğru anlatılırsa algıda soru işaretleri kalmaz. Günümüzde şirketin bilinirliği kadar hatta fazlasıyla sigortalı için acentesini bilmesi tanıması önemli bir faktör. Bizim acentemiz bunu yapmalı, sigortacılığı çok iyi bilmeli, çok doğru anlatmalı.” Şirketler acentelerden çapraz satış alternatiflerini değerlendirmesini de istiyor. Bir şirket yetkilisi konu hakkında şu açıklamalarda bulunuyor: “Piyasa koşulları oldukça zorlu ve acentelerin ayakta kalabilmek için alternatif üretmesi gerekiyor. Türkiye pazarı özellikle oto dışı ürünler için büyük bir potansiyele sahip bu nedenle acenteler yeni müşterilerine odaklanırken bir yandan da mevcut müşterilerine çapraz satış alternatiflerini değerlendirmesi gerekiyor.”

ACENTELER TOPLANTILARDA GÖRÜŞLERİNİ DİLE GETİRMELİ

En önemli eleştirilerden biri olan eğitim konusunda da şirketler acentelerin daha aktif olmasını istiyor. Eğitimler hakkında yapılan açıklamalar ise şöyle:
“Acentelerin çalıştıkları şirketlerin en azından bir yıl sonraki stratejileri hakkında bilgi sahibi olmaları, bu stratejilere katkı sağlayacak toplantılarda görüşlerini dile getirmeleri, kendi geleceklerini tayin etmeleri bakımından gereklidir. Aksi takdirde belirsizlik içinde kalacak acente, piyasanın kendini götürdüğü rüzgar içinde ne yaptığını bilemez şekilde şirket stratejilerinin kendisine olan yansımalarını izleyecektir.” Görüşüne başvurduğumuz şirket yetkilileri komisyon düşürmelerine karşı olduklarını da belirtirken, portföy mülkiyetine saygı gösterdiklerinin altını çiziyor.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: